Dag 3 - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Peet Wes en Jo

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Key Largo

Vandaag staat de dolfijnen/snorkel tour op het programma.wemoeten uiterlijk 8.30u melden dus de wekker (ja , helaas ook in de vakantie gaat ie) gaat om 7u....
Na het uitgebreide ontbijt rijden we in ca.10min.naar Old Key West waar we gelukkig makkelijk een parkeerplaats dichtbij het vertrekpunt van de boot van maatschappij "Fury" vinden tegen betaalbaar tarief ( niet voor de over de ral aangeboden 40$)
We zij ruim op tijd aanwezig en gaan pas om 8.45u aan boord met 17 persinonenin totaal voor de trip.
Na wat algemene informatie met regels en uitleg vertrekt de boot om eerst dolfijnen te gaan spotten.
Helaas is het eerste uur zonder enig succes maar dan worden ze toch echt gespot.We blijven een beetje in de buurt varen en zien nog een aantal keer 1 of meer dolfijnen zwemmen....geweldig!!!

Dan varen we naar een eilandje waar we kunnen snorkelen, zelfs Wes waagt zich eraan met flippers, duikbril en mini zwemvestje.Natuurlijk wel met een van ons samen maar het gaat prima...heel knap en best stoer zo in de zee voor een jongen van 6 jaar...
Na ca.45 min.gaan we terug aan boord en varen we - tot groot genoegen van Wes- op grote snelheid terug naar de haven en zie we onderweg nog een dolfijnen

Terug in de haven gaan we naar de auto en rijden viaDuval street naar de parkeerplaats vlakbij "Southernmost Point", het meest zuidelijke punt van het vasteland van de Verenigde Staten..we moeten even in de rij voor een foto....
Dan rijden we via het strand (waar we heerlijk op een picknickplaats lunchen) richting Key Largo
Onderweg stoppen we nog in Bahia Honda State Park waar we nog even heerlijk in de zee zwemmen en prachtige foto's maken.Net voor we weggaan trapt Jo nog op een stuk koraal o.i.d. en zitten er allemaal scherpe stukjes onderin haar voet (lijkt op glas) ...auau en moet ze met een pincet in de weer om die eruit te halen....gelukt maar nog pijn daarna...auwie

We vervolgen onze weg naar Key Largo (zelfde weg als gisteren gereden) en stoppen onderweg in Islamorada voor een ijsje bij Burger King
Als we uit de auto stappen beseffen we pas weer hoe warm het buiten is...zeker boven de 35graden
We eten het ijsje maar even binnen bij de airco op en vervolgen dan onze route die de Mio aangeeft.
We zijn rond 17 uur in Bayside Inn in Key Largo
Een eenvoudig motel waar we de hoofdprijs betalen voor een simpele, oude kamer maar afijn.. het is schoon
We pakken onze zwemkleding en duiken nog even in het zwembad van 3 x 6 meter, vooral Wes vindt dat geweldig (bommetjes maken en onderwater zemmen vooral) en is wel erg lekker om even af te koelen want het is nog steeds warm

We besluiten om te gaan eten bij Mrs Mac's kitchen waar het volgens Tripadvisor altijd druk is en waar je goed vis kunt eten
We merken het want het zit (binnen en buiten) stampvol en we moeten ca. 5 - 10 minuten wachten voor er een tafel voor ons is maar dat zijn er gelukkig maar 5
Overal hangen oude nummerborden.... zelfs de lampen zijn er van gemaakt
We bestellen een soort kipnuggets met gebakken aardappelen EN natuurlijk appelsap voor Wes en voor ons allebei Hogfish met rijst en zwarte bonen en een gepofte aardappel
Peet drinkt een glas wijn (onbetaalbaar in Florida, 7$ voor een glaasje) en Jo een bier van het vat voor 2,59$
Peter zijn dan is wel helemaal OK als de serveerster (die er duidelijk geen verstand van heeft ,hahahaha) hem begin dertig schat

Na het eten wil Wes dan toch wel snel terug naar de kamer want hij is moe en wil gaan slapen
Dat is ook zo gepiept
Wij kijken nog even Olympische Spelen (heerlijk zonder tijdsverschil0 en gaan ook op tijd naar bed maar .... morgen geen wekker !!