Dag 5 - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Peet Wes en Jo

17 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Naples

We blijven nog een nacht in Naples en gaan vandaag de Airboattour (mangrove en grasland) doen in Everglades National Park op ca. 45 min. rijden vanaf Naples
We ontbijten en gaan daarna weer eerst naar de Wallmart voor onze lunch en rijden dan door naar Everglades City. We gaan via Captain Jack's en kopen onze tickets (met de typisch Amerikaanse coupon discount) voor 59.90$ p.p. en 40$ voor Wes voor de volledige combo: Mangrove tour (1 uur) , Grasland Tour (1/2 uur) , vasthouden van een babyalligator (lekker toeristisch) , de wildlife sanctuary + Alligator Show
Eerst mogen we een babyalligator vasthouden, toeristisch maar Wes en ik doen het wel ....
Daarna de Mangrove boottour van een uur. Onze 'kapitein' is Ken die eerst uitleg geeft , Wes moet overigens een zwemvest aan
Dan gaan we op weg, naar keuze met of zonder koptelefoon
We varen door de mangroves afwisselend langzaam en snel tot zeer snel
Geweldig hoe Ken de boot tussendoor de mangroveboomwortels manourvreert.....

Verder weet hij van alles over het mangrovebos van Everglades City te vertellen ....
We zien tijdens deze tour een alligator van zeer dichtbij en ook een groepje wasberen (Raccoons)
Wes vindt het geweldig en mag van Ken op een grote open ruimte in het mangrove bos zelfs de airboat bestruren
Helemaal geweldig !!

Dan gaan we terug en rijden we nog even door Everglades City, een plaatsje van niets (waar volgens Ken de alligators soms gewoon savonds en snachts door het dorp 'paraderen' )
Dan rijden we naar de volgende 'halte' vanwaar we de grasland tour zullen doen... en stukje terug langs weg 41 "
We lunchen daar eerst op ons gemak en melden ons dan voor de tweede airboattour
We zijn nog maar net vertrokken vanaf de kant als we al meteen een grote alligator zien..... die vertrekt met veel gespetter richting het grasland maar we kunnen hem toch nog even vastleggen
Daarna varen we met vliegende vaart door het grasland en laat onze kapitein de boot regelmatig snel wenden en keren met het nodige gespetter...
Wes vindt het geweldig (en wij ook !!!)
Ook tijdens deze tour zien we 2 alligators die we kunnen fototgraferen en filmen

We varen een halfuur in totaal en gaan dan terug naar de kant voor het volgende onderdeel: Alligator Show
We hebben echter net de show van 2 uur gemist en besluiten dan maar een ijsje te eten en terug naar Naples te rijden
Het ijsje (puur kokos ijs voor mij) smelt onder je handen weg... zo warm is het buiten....

We zijn rond half 3 terug in het hotel en Peter gaat een uur rennen in de gym (11 km, knap hoor !!)
Wes en ik drinken koffie in de lobby en kijken Olympische Spelen terwijl het buiten stortregent
Het wordt nog even bijna droog en Wes en Peet duiken nog even in het zwembad, Wes weer helemaal in zijn nopjes met zijn duikdiamanten

We gaan rond half 7 (weer) naar Chilli's waar we ook vanavond weer heerlijk eten
Wes een tosti en broccoli (bijzondere combi maar hier kan alles, dat is ook een zinnetje dat Wes heel snel van ons heeft overgenomen: in Amerika kan ook alles....) en ik een combo van Zalm en garnalen met rijst en broccoli en Peet een Pasta Alfredo met Kip
Allebei weer 2 glazen wijn (weer happy hour....hahahaha) en Wes een appelsap voor 61$
Een toetje past er niet meer in....
Terug op kamer kijken we weer Olympische Spelen en zien we Dafne Schippers een zilveren medaille winnen

Morgen weer op het gemak want we moeten 'wel' 45 minuten rijden naar Fort Myers....
We gaan via Bonita Beach , Sanibel en Captiva dus hebben wel behoorlijk wat meer tijd nodig....

• 18 Augustus 2016 - 08:57

Gerda Godrie:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen, mooie foto's , wij genieten mee!

• 18 Augustus 2016 - 10:14

Ben:

geweldig mooie foto's en leuk verslag van de dagbesteding, leuk om jullie zo te volgen.
    Vooral de foto van Wes aan stuur van de Airboat is geweldig