Dag 8 - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Peet Wes en Jo

20 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Clearwater

Vandaag is de route , als we in 1 x rijden zonder te stoppen een tochtje van ca. 45 minuten maar we willen ook nog wat zien dus zijn wat langer onderweg
We beginnen bij het zgn. 'cemtrum' van Bradenton , een gebied waar veel 'manatees' voorkomen , oftewel 'zeekoeien'
We rijden eerst naar de Bradenton Pier en vanaf daar naar de (Manatee) River walk
We rijden verder via de Tamiami Trail over de Sunshine Skyway Bridge richting St.Petersburg
We slaan linksaf richting de strande en rijden naar Fort de Soto County Park waar het druk is (ws. omdat het zaterdag is) met recreanten , het lijkt hier wat op het Veerse Meer
Dan rijden we nar St. Pete's Beach, natuurlijk het strand van Peter.... haha en Pass-a-Grille
Bij St. Pete's beach valt het potsierlijke Don Cesar hotel wat in de boekjes over Florida staat wel op ... knalroze....

Dan rijden we richting ons hotel, een Townplace Suites voor vanavond (1 nacht)
Een leuk uitziend hotel waar we een kamer krijgen met een Queen en een slaapbank en mét keuken ....
We besluiten om nog even naar 'Downtown' St. Petersburg te rijden en bij 'The Pier' te parkeren
Dat die gesloten is wisten we al van Sandra en Dennus die net terug waren uit Florida
We kunnen daar zelfs de auto niet uit want er breekt een gigantische hoosbui los en we rijden dan maar richting het strand, Clearwater Beach op ca. 30 minuten

De Mio heeft ons al op veel plaatsen gebracht en de gehuurde kaarten brengen zijn geld meer dan op ....
In Clearwater Beach schijnt volop de zon en dat is te merken ook...geen parkeer plaatsje meer vrij op de 'Public Parkings'
We rijden dan ook maar verder en vinden bij Belleair Beahcn nog een plekje aan het strand voor de auto
Niet druk op het strand en nog heerlijk warm
Daar zwemmen we en zoekt Wes nog schelpen

Daarna gaan we terug naar het hotel waar Jo nog effies een klein halfuurtje in de gym op de loopband stand en daarna gaan we eten bij Applebees. Mmm.. heerlijk,een combo met beiden een side salad en een hoofdgerecht voor 25 $ samen en daarbij 2 glaasjes wijn p.p. en het kindermenu van Wes voor nog geen 50$ totaal
Als afsluiter een Sunday (plain) bij McDonalds voor Wes die vanavond gratis is want de medewerker is weggelopen bij de kassa terwijl wij er staan en dat vind zijn bazin niet OK dus krijgen wij onze Sundae voor niets....
Dan terug naar het hotel , Wes is moe en is in no-time onder zeil

• 21 Augustus 2016 - 10:53

Gerda Godrie:

Echt mooie plekjes en plaatjes. Hier regent het dus geniet van de zon.

• 21 Augustus 2016 - 14:14

Vera Burgs:

wat een mooie stranden, en heerlijk zwemmen en met Noeki gaat het goed