Dag 9 - Reisverslag uit Winter Haven, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Winter Haven, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Peet Wes en Jo

21 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Winter Haven

Tijdens het ontbijt vanochtend verbaasden we ons over de grote hoeveelheden eten die de ontbijtzaal verlieten
1 mevrouw nam wel 8 bananen mee van het ontbijtbuffet en er ging ook iemand met een stapel bordjes weg met o.a. .wafels en toast etc. erop
Niemand kijkt ervan op , de normaalste zaak van de wereld hier...
We kregen het advies om voor animatie een keer in een buffet restaurant te gaan eten .... dan was dit blijkbaar nog niets...
Gisteren was ons bezoek aan St. Petersburg letterlijk in het water gevallen dus vanochtend wagen we voor we naar Winter Haven rijden nog een poging. Gelukkig is het nu wel mooi en rijden we langs de Bay Shore Drive en maken foto's van de baai, Wes speelt in een leuke speeltuin en Jo maakt wat foto's van het Dalí museum met de grootste collectie Dalí kunst buiten Spanje

Daarna rijden we via de Interstate 275 via Tampa naar Winter Haven waar we rond kwart voor 12 arriveren bij ons volgende hotel maar we nog niet op de kamer kunnen dus rijden we via de Walmart voor de lunch en lunchen dan net voor Legoland. Wes heeft nog steeds niets in de gaten en pas na de lunch als we de parkeerplaats van Legoland oprijden begint er iets te dagen...
Ik heb zijn blijdschap gefilmd, gewelidig !!

We zijn snel aan de beurt bij de ticketoffice en halen er onze jaarpassen op die flink goedkoper zijn dan telkens losse entrees
Bij binnenkomst in het park blijkt het erg rustig. We volgen de plattegrond en gaan eerst naar Island in the Sky, de pagode die boven Legoland de lucht in gaat en een prachtig uitzicht biedt (maar niet echt de grootste favoriet is van Jo gezien haar hoogtevrees)

Daarna lopen we door het park o.a. via de World of Chima (bootjes waarin je op objecten binnen kunt schieten maar ook op de passagiers van andere bootjes of de mensen aan de kant...) Gegarandeerd een nat pak !
Daarna gaan we naar 'The Dragon' een achtbaan waar ook Wes mee in gaat en hij vindt het geweldig... gaat best hard hoor
Dan door naar de "Royal Joust" waar hij opeen paard mag zitten dat over een rail rond gaat
Dan gaan we aan het schieten in het 'Lost Kingdom Advernture' , in wagentjes met laserguns schieten op allerlei doelen
En ja, Wes heeft de smaak van de achtbanen te pakken en gaat ook mee in de Coastersaurus... een houten achtbaan die best hard gaat en hij in het begin best spannend vindt maar uiteindelijk kan er toch wel een lach vanaf ... zeg maar gerust schaterlach
Dan drinken we wat in het park (valt best mee: 3,25$ voor een half literflesje cola (in vergelijking met het ijsje van Wes dat evenveel koste...) en met onze jaarpas krijgen we zelfs nog 10% korting op eten en drinken in het park
Papa gaat daarna alleen in Project X want Wes mag daar niet in en daarna gaan we richting de uitgang maar natuurlijk wel eerst nog even naar de 'Big Shop'
Werkelijk alle soorten Lego worden daar verkocht maar ook hier, net als in Denemarken tegen veel hogere prijzen dan in Nederland
Gelukkig hadden wij nog een doos uit Nederland meegenomen dus die wordt op de kamer gauw verstopt en Wes mocht zoeken naar zijn kado...
Helemaal gelukkig met zijn Lego City 'busje met caravan' (uit Nederland)

Na het uitpakken van het kadootje gaan we eerst zwemmen in het zwembad van het hotel, een lekker groot zwembad waar verder niemand zwemt en het heerlijk duiken en sprinten is want het is 8ft diep
Daarna begint Wes met bouwen van zijn kado en gaan we eten (ja alweer) bij Chilli's
Wes wil een tosti eten (met broccoli als zgn. 'side) en dat hebben ze daar. Vinden wij geen straf
Wederom een rekening van totaal 'slechts ' $ 46.28

Wes bouwt voor het slapen gaan nog even aan zijn kadootje , morgen weer verder, en morgen geen wekker
We hebben toch tijd genoeg in Legoland (en overmorgen ook nog een hele dag)