Dag 17 - Reisverslag uit Deerfield Beach, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Deerfield Beach, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Peet Wes en Jo

29 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Deerfield Beach

Onze 17e dag in de Verenigde Staten begint met weer een redelijk ontbijtje al is Wes de toast nu wel beu en verlangt hij meer en meer naar gewone boterham (met witte choco)
Peet heeft ontdekt dat de melk hier ook best te drinken is.... had je beter al wat eerder kunnen proberen , dan had je elke dag lekkere melk gehad
Daarna gaan we - zoals gebruikelijk – naar de Walmart om onze lunch en nog een sixpack met petflesjes Coca Cola (500 ml) voor $3,33 zodat we t/m dinsdag genoeg fris hebben
Daarna rijden we naar : Miami Beach !
Onderweg bij Fort Lauderdale is de lucht zwart en valt de regen met bakken uit de hemel. Even denk ik aan terugkeren maar nee, heel misschien is het in Miami Beach droog… nu zijn we er toch (in de buurt)
Rondom Miami behoorlijk wat file maar wij rijden op de Express Lane (I-95) omdat we via de verhuurmaatschappij geautomatiseerd de tol betalen dus scheuren we zo het centrum van Miami Beach in
Dankzij de Mio van Oma Vera is dit een peuleschil en belanden we meteen middenop Ocean Drive in het Art Deco district (het gebied uit alle boekjes gekenmerkt door de pastelkleurige gebouwen)waar het bovendien ook nog eens prachtig weer is (en zoals overal : warm)

We vinden direct een parkeerplaats voor maar 4$ per uur en dat op deze plek, tja, geluk moet je soms hebben (of zoals wij al de hele vakantie zeggen: de valt in de categorie meevallers)
We zien op de hoek een ‘Fridays’ en besluiten daar koffie te drinken , grote mokken en … gratis appelsap voor Wes want onze ‘waiter’ Jamal zegt met een big smile en een typische houding “I have my ways” maar op zo’n manier dat wij wel weten dat hij homo is (wat natuurlijk geen probleem is maar het was gewoon heel grappig….)
Daarna lopen we een stukje langs Ocean Drive en maken wat foto’s van de oude gebouwen / hotels in onze ogen echt vergane glorie
Ze staan in alle boekjes maar zijn echt slecht onderhouden en worden mss. Zelfs binnenkort wel afgebroken
Tussen Ocean Drive en het strand liggen talloze (verlaten) beachvolleybal velden. Gisteren was het hier waarschijnlijk veel drukker (en hadden wij wellicht niet zo snel een parkeerplaats gevonden)
We gaan even het strand op en voelen natuurlijk even in de zee hoe heerlijk het water is , maken wat foto’s van het strand, de zee, en een lifeguard huisje in typische kleuren
We lopen weer terug naar de auto en maken op de terugweg al rijden nog wat foto’s van grote cruiseschepen (mét zwembad met glijbaan op het bovendek !!) van o.a. Carnival Cruises en Norwegian Cruise Line en van de skyline van downtown Miami met de wolkenkrabbers
We rijden in ca. 55 min. Terug naar het hotel , lunchen en willen dan nog even relaxen. Housekeeping komt echter net de kamer doen dus wij gaan nog maar even op zoek naar een bank waar we de Canadese dollars van oma Vera kunnen omwisselen
Van 70 Canadese dollar blijft , na aftrek van de fee, nog 41 $ over
Nou ja, oma kon er toch ook niets meer mee…. Ik weet nog steeds niet waar ik mijn restantje Amerikaanse dollars heb gelaten wat ik nog steeds had.
Wedden dat ik het vind als we weer thuis zijn.
In de auto zegt Wes een paar keer dat hij nu wel klaar is met Amerika en wel genoeg palmbomen heeft gezien…. Voor hem echt om naar huis te gaan
Ik wil smiddags nog even lekker op het strand liggen terwijl Peet wat voor de krant uitwerkt en Wes nog even Lego gaat bouwen maar langer dan 15 minuten duurt dat avontuur niet want … het gaat regenen !!
Gelukkig zijn de buien hier echt maar van korte duur en kunnen we toch nog even met zn 3-en gaan zwemmen…
Dan douchen en voor de laatste keer uit eten in Florida, bij Outback
We bestellen allemaal wat we lekker vinden: voor Wes een kindermenu met appelsap en een cheeseburger met friet, voor papa een bord Baby Back Ribs met Aussie fries , voor mama een bord Shrimp (12) met een baked potato met sour cream en voor ons samen nog een half pound of crablegs en voor ons allebei 2 glaasjes wijn….
mmm, heerlijk allemaal (zie foto’s) en alles op , zonder doggybag
Nog niet eens het duurste diner van onze vakantie,dat was in Key Largo
Natuurlijk als afsluiter nog een Sundae plain voor Wes en een McFlurry (M&M deze keer) voor mama en daarna naar het hotel
Wes mag nog even op de tablet en mama legt alles klaar voor morgen en pakt al zoveel mogelijk in (maar dat is niet meer zoveel,alleen van Wes gaat alles mee terug)
Van mama ligt er een grote hoop kleding op de grond die NIET meer mee terug naar huis gaat….
En nee, het gaat niet aan mijn hart, heb het hiervoor toch al jaren niet aan gehad

Morgen voor de zekerheid de wekker om half 9 en na het ontbijt als het goed weer is misschien nog een op de pier kijken
Rond 11 uur rijden we naar Miami International Airport waar ons vliegtuig ,zonder vertraging, om 15.30 uur zou moeten vertrekken
Good Bye Florida , we hebben een heerlijke vakantie gehad
Tot gauw weer iedereen !!!

• 31 Augustus 2016 - 10:55

Gerda Godrie:

Lekker even bijkomen van de vlucht en dan lang nagenieten van deze mooie trip.