Dag 1 - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Peet Wes en Jo

13 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Florida City

Gisteren rond 3 uurweggereden thuis en na een goed uurtje al in Brussel. Auto geparkeerd bij Quickparking in Vilvoorde en vanaf daar met een shuttlebusje binnen 10min.op de airport. De veiligheidseisen zijn redelijk streng maar zorgden slechts voor beperkt oponthoud.Ingecheckt waren we al dus alleen nog koffers afgeven.
Door de sequrity ging ook snel en bij de gate niet al te lang meer wachten. Het toestel stond er al maar omdat steekproefsgewijs passagiers extra werden gecontroleerd (wij niet) zijn we toch een uurtje na schema tijd vertrokken vanaf Brussel.
Zitplaatsen in het midden van het toestel op rij 7. Redelijk vlotte vlucht. Allemaal nog een beetje kunnen slapen en Jo nog een film gekeken. Mooi op tijd in Miami, 12.10 uur.De wandeling naar de immigratie was een behoorlijk lange....
daar moesten we via zuilen onszelf aanmeldenen en wat bleek, paspoort van Jo een maand te kort geldig...toch wel met enige onrust in de (hele lange) rij voor de immigratie.
Het schoof maar langzaam op....bij de beambte werden we nauwgezet met ons paspoort vergeleken en op de melding dat ik me vergist had in de maximum geldigheid van mn paspoort werd schouderophalend gereageerd, fiew, no problem dus....
Van Peet en Jo van elke hand en duimen een vingerafdruk gemaakt (van Wes niet) en toen yes....de stempel voor 'legal entry'in America

daarna gauw naar de bagageband, onze koffers waren er al afgehaald en naar de uitgang om met de Miami Mover naar de autoverhuur te gaan. Daar waren we zo en meteen aan de beurt. Alles geregeld en we mochten een auto uitzoeken uit rij 5 (fullsize auto's), de ene nog groter dan de ander. Onze keuze viel op een Toyota Camry (hoofdzakelijk vanwege bekleding (geen leren stoelen ivm de hitte), natuurlijk een automaat
Alles pasteer maar net in, hahaha
Een zitje voor Wes opgehaald en op weg naar Florida City/Homestead
Daar waren we - mede dankzij de huurkaart USA op de Mio van oma Vera -in een uurtje.

Fairway Inn is een leuk motel en fijner nog...met zwembad.
Eerst naar de Walmart om (praktische) inkopen te doen, o.a. een koelbox voor onderweg en een bal voor Wes maar ook vulling voor de koelbox (12 blikjes voor 3$)
Savonds heerlijk gegeten bij Applebees (cheeseburger voor Wes en een steak en chicken met shrimp voor ons) en op tijd naar bed want we waren toch wel moe..... lichtjes gingen rond kwart over 9 wel uit bij ons

• 15 Augustus 2016 - 09:41

Gerda Godrie:

Wat een fijn begin van de dag om dit verslag te lezen, liefs!