Dag 2 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Peet Wes en Jo Godrie - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Peet Wes en Jo

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Key West

Vandaag voor de zekerheid de wekker om 9 uur gezet maar om half 8 waren we al uit onszelf wakker geworden
Ontbijt bij de lobby met heerlijke zelf gebakken wafels, jus d'orange, toast, yoghurtjes en voor Wes al een echt Amerikaans begin van de dag : een donut ....
Kop koffie en een glaasje jus en daarna alles ingeladen voor onze rit naar Key West
Bij vertrek vanaf Fairway Inn ga de Mio aan : 199 km rechtdoor tot u uw volgende bestemming bereikt : Key West
Natuurlijk onderweg wel wat gestopt, o.a. bij het Visitor Center in Key Largo
Daar wat goede tips gekregen en een plattegrond met bezienswaardigheden die we volgens Kenny zeker niet mogen overslaan. We boeken er ook meteen een tour in Key West voor de 15e: snorkel en dolfijnen tour...

We stoppen op advies van Kenny bij Robbies waar we kunnen zien hoe 'Tarpons' worden gevoerd... dit kun je ook zelf doen
We drinken er eerst koffie en worden er maar weer eens mee geconfronteerd dat alles in Amerika groot is, zo ook de koppen koffie
We kunnen het niet eens op ....
We gaan naar de steiger waar veel mensen met emmertjes rondlopen om de vissen te voeren maar ook een aantal pelikanen zitten op wacht om wat mee te pikken...

De vissen zijn behoorlijk groot en we maken er wat foto's en filmpjes
Daarna rijden we door naar de Turtle hospital maar missen we net de tour van 2 uur dus besluiten we door te rijden naar Key West om daar niet al te laat aan te komen
We gaan eerst naar het hotel en gaan dan nog even Key West in om een kijkje te nemen waar we morgen voor de boottocht moeten zijn.
We lopen over de Historic Boardwalk en zien daar hele grote boten in e haven
We kijken nog wat rond en lopen dan weer terug naar de auto
Terug in het hotel nemen we nog een "verfrissende" duik in het (warme) zwembad
Wes oefent nog wat met duiken en we spelen met de bal in het water.

Dan douchen en gaan we eten waar we uiteindelijk bij de pizzahut belanden omdat we wat laat zijn en het eerste restaurant waar we willen eten al geen plaats meer heeft en we dus het dichtstbijzijnde alternatief maar nemen ...."
Een panpizza voor Wes (Hawaii natuurlijk) en een large pepperroni voor ons samen
Het duurt lang voor we onze pizza krijgen en Wes stort al langzaam in dus na het eten zijn we in no-time terug op de kamer om te slapen.
Wes gaat met mama in het Kingsize bed en Peet op de slaapbank...

Wes is binnen 5 minuten onder zeil en hebben wij tijd om deze site bij te werken en nog wat Olympische spelen te kijken